torsdag, januari 17, 2013

Älskade unge

Här är hon nu, prinsessan Ella Ulrika Prii. Vår fantastiska dotter som föddes den 22 december 2012, klockan 15:19. 





Skrottongen fick för sig att komma till världen 12 dagar för tidigt. Jag var väl inte dölycklig där på morgonen när vattnet gick, ville ju helst ha en 2013 bebis. Men åh vad välkommen hon var ändå, såklart! 


Stolt mamma!

Jag hade en fantastisk förlossning, allt gick otroligt fort och lätt. Vattnet gick 10:10, hade inte dödliga värkar förens vid 13:30-14 tiden ungefär. Och på två krystvärkar var hon ute! Himla nöjd är jag! Jag kommer nog lägga upp en förlossningberättelse här senare. Mest för min egen skull, för hur kul är det för er att läsa den? 

De första två veckorna levde jag som i en bubbla av kärlek där tiden stod stilla. Var helt veckovild och hade ingen tidsuppfattning, kunde komma på mig själv bara titta på henne i timmar. Självklart är jag lika lycklig nu, men vardagen har börjat komma i ordning igen. Pappan började jobba i måndags, efter tre veckors ledighet (dock hemma igen med magsjuka, naajs!). Så nu kör jag och Ellis på lite alone time om dagarna!

Den finaste stunden i mitt liv var när du kom till världen, vad hade jag gjort utan dig, min underbara dotter? Min kärlek till dig är obeskrivlig! 



En tre veckor gammal Ella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar