tisdag, januari 22, 2013

Åh du underbara unge

Likt rubriken lyder. Jag har en underbar unge, kort och gott. Hon gav mig en fantastiskt bra graviditet, en otrolig förlossning och så kom hon 2 veckor för tidigt vilket innebar att jag inte fick en endaste bristning på magen eller någon annanstans (hade lätt fått det om jag gick över tiden!) 

Och nu när hon faktiskt är här, så fortsätter hon att göra mammi väldigt nöjd. Sovrutinerna börjar bli kanon! Varje natt blir bättre och bättre. Inatt till exempel, vi somnade klockan tolv och så vaknade hon klockan fyra. Ja men sen då? Jag var ett stort frågetecken när jag själv vaknade klockan halv elva. Herregud sover hon fortfarande?! Var tvungen att gå fram och peta på henne för att se att hon verkligen var vid liv (vilket man egentligen hör direkt, denna tös är blott en månad gammal men snarkar redan likt sin far!) Så jag gick glatt upp och bryggde kaffe och hon sussade vidare, för att helt spontant lägga av ett gallskrik som resulterade i en bajs i blöjan. Godmorgon!

Såå, tack Ella för du lät mammi sova i elva timmar, mindre tack för den grova huvudvärken hela storyn resulterade i! But what the hell, jag är nöjd ändå!

I skrivande stund har hon det såhär gött.


2 kommentarer: