söndag, januari 20, 2013

2012


Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Ja, jag blev mamma! Det absolut bästa som någonsin hänt mig!

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nja, det tror jag inte?! Haha.

Dog någon som stod dig nära?
Nära och nära, min farbrors fru gick sorgligt nog bort. Hon har ju funnits i mitt liv så länge jag levt. 

Vilka länder besökte du?
Inga alls.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Gud vad jag är dålig på att svara på sånt här. Jag vet inte, känner mig ganska nöjd för tillfället!

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Den 22 december, då vår dotter Ella föddes. Samt den 12 december, då Jacob och jag förlovad oss! Självklart även den 8 maj, då jag fick reda på att jag väntade Ella!

Vad var din största framgång 2012?
Oj, jag vet faktiskt inte... Jag har lärt mig att spara pengar? ;D

Största misstaget?
Kommer inte på något så där direkt.

Bästa köpet?
Det mesta till mitt hem i pynt och möbel väg och alla prylar till Ella!

Vad spenderade du mest pengar på?
Bebisprylar och bebiskläder skulle jag tro, haha! Lätt hänt!

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ella såklart!

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
PSY - Gangnam style, lätt bästa låten någonsin, än idag!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket gladare! Det hände så mycket bra saker detta året. Jag fick reda på att jag väntade barn samma dag som vi köpte bil! Haha. Ellas födsel, förlovning och alla bebis förberedelser gjorde mig självklart jätteglad! 2012 var mitt år!

Vad önskar du att du gjort mer?
Bloggat faktiskt! Blir förbannad på mig själv för jag är så kass på det. Det är så roligt att kunna gå tillbaka och titta i arkivet. 

Vad önskar du att du gjort mindre?
Vet inte!

Blev du kär i år?
Jag är redan våldsamt kär i min Jacob men min kärlek till min dotter är obeskrivlig, så ja!

Favoritprogram på TV?
Jakten på det perfekta livet med Hanna Hellqvist, alltså den kvinnan, bäst!

Bästa boken du läste i år?
Elsas Mode av Sofi Fahrman.

Största musikaliska upptäckten?
Åh jag vet inte! Lyssnar mest på P3 haha!

Något du önskade dig och fick?
En frisk och fin liten dotter.

Något du önskade dig och inte fick?
Inte direkt!

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
hmm, hade kalas för släkten.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer pengar? 

Vad fick dig att må bra?
Jacob, min familj och min dotter som låg i magen halva året ;D

Vilken kändis var du mest sugen på?
Ed Westwick ;D

Vem saknade du?
Ingen speciell.

De bästa nya människorna du träffade?
Jag träffade inga speciella nya. Gud vad trist det lät!

Mest stolt över?
Min dotter!

Högsta önskan just nu?
Att alla mina nära och kära får må bra och ha roligt.

1 kommentar: